“LACOSTE” Τα παιδικά ρούχα Lacoste υιοθετούν οικολογική φιλοσοφία

Τα παιδικά ρούχα Lacoste υιοθετούν οικολογική φιλοσοφία 

Τα παιδικά ρούχα Lacoste με σήμα το πασίγνωστο κροκοδειλάκι θα τα βλέπουμε πλέον να παράγονται όλο και περισσότερο με οικολογική φιλοσοφία και πολλά από αυτά να κατασκευάζονται από οργανικό βαμβάκι, ιδιαίτερα τα παιδικά, βρεφικά Lacoste, που προορίζονται για πιο ευαίσθητες επιδερμίδες.

Η Lacoste, η γνωστή γαλλική φίρμα με το πιο αναγνωρίσιμο κροκοδειλάκι, αντιδράει με ευαισθησία στις περιβαλλοντικές εξελίξεις, αλλά και στο αίτημα των καταναλωτών για πιο οικολογικά οργανικά ρούχα Lacoste για παιδιά, αλλά και μεγάλους.

Εδώ μπορείτε να δείτε όλα τα προϊόντα Lacoste

Οι εξελίξεις στο περιβάλλον με τη θερμοκρασία του πλανήτη να ανεβαίνει, σπάνια είδη χλωρίδας και πανίδας να κινδυνεύουν με εξαφάνιση και με τους φυσικούς πόρους να μειώνονται δε θα μπορούσαν να αφήσουν τη Lacoste αδιάφορη και χωρίς να αντιδράσει σε ένα τέτοιο παγκόσμιο οικολογικό πρόβλημα.

Η Lacoste, εκτός από την τάση να παράγει όλο και περισσότερους κωδικούς παιδικών και βρεφικών ρούχων από οργανικό βαμβάκι, το 2019 ξεκίνησε μια συνεργασία με τη Διεθνή Οργάνωση Διατήρησης της Φύσης (IUCN). Κυκλοφόρησε μια σειρά την Capsule Collection Lacoste << Save our species >> polo collection 2019 από λευκά polo shirts με logo 10 διαφορετικά ζώα, που απειλούνται με εξαφάνιση.

Το κάθε logo παράχθηκε σε αριθμό ίσο με τον αριθμό των ζώων, που είναι υπό την απειλή της εξαφάνισης. Η συλλογή κυκλοφόρησε στις 22 Μαΐου 2019, παγκόσμια ημέρα βιοποικιλότητας. 3520 συλλεκτικά λευκά polo shirts έγιναν ανάρπαστα προτού κυκλοφορήσουν, με διαδυκτιακές προκρατήσεις και με τα έσοδα να πηγαίνουν στη Διεθνή Οργάνωση Διατήρησης της Φύσης (IUCN). Για 86 χρόνια, ένα από τα πιο διάσημα και αναγνωρίσιμα logo στην ιστορία της μόδας, το κροκοδειλάκι της Lacoste, ήταν αναντικατάστατο, μέχρι που άλλαξε για όφελος της φύσης. Εδώ μπορείτε να δείτε όλα τα προϊόντα Lacoste: https://momandme.gr/brand/paidika-rouxa-lacoste/

Lacoste και πτυχές της ιστορίας της

Ο René Lacoste, γόνος μεγαλοαστικής οικογένειας του Παρισιού, προοριζόταν για μία λαμπρή ακαδημαϊκή καριέρα ή έστω για μια επιτυχημένη σταδιοδρομία στις επιχειρήσεις, δίπλα στον πατέρα του, διευθυντή μιας από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες αυτοκινήτων της εποχής. Η απόφασή του να ασχοληθεί αποκλειστικά με το τένις δεν μπορούσε παρά να προκαλέσει σοκ στον συντηρητικό πατέρα του, ο οποίος τελικά πείστηκε να δώσει τη συγκατάθεσή του με έναν όρο: Ο René θα γινόταν παγκόσμιος πρωταθλητής μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια!

Η ευλάβεια, με την οποία αντιμετώπιζε το ίδιο το άθλημα, διαβάζοντας και παρατηρώντας οτιδήποτε είχε σχέση με αυτό, η σκληρή προπόνηση, η αφοσίωση, η πειθαρχία, αλλά και η «στρατηγική» ικανότητα και ευφυΐα του στο παιχνίδι αποτέλεσαν για τον ίδιο τα συγκριτικά πλεονεκτήματα με τα οποία υπερκάλυπτε την έλλειψη των τεχνικών χαρισμάτων, που διέθεταν οι αντίπαλοί του. Άλλωστε, κρατούσε σημειωματάριο με όλα τα ειδικά χαρακτηριστικά και τα αδύνατα σημεία, οποιουδήποτε είχε να αντιμετωπίσει. Οι νίκες διαδέχονταν η μια την άλλη και ήδη από τις αρχές τις δεκαετίας του ’20 είχε καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον των φιλάθλων και του Τύπου.

Το πνεύμα «Lacoste», αυτό που είχε καταφέρει ο Lacoste στους αγωνιστικούς χώρους σε τόσο μικρή ηλικία, αποτελούσε θαύμα από μόνο του. Ωστόσο, αυτό που τελικά τον ξεχώρισε ήταν όλα όσα κόμισε στο άθλημα, αλλά και στο στυλ του άντρα, που αγαπάει τα σπορ. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ενεργού παρουσίας του στα κορτ, δούλευε πυρετωδώς πάνω σε ιδέες, που θα διευκόλυναν την προπόνηση και την αγωνιστική δράση ενός επίδοξου πρωταθλητή. Από τους περισσότερους ειδικούς κατοχυρώνεται σε αυτόν η επινόηση και η κατασκευή του μηχανήματος, που εκτοξεύει αυτόματα και διαδοχικά μπαλάκια του τένις και επιτρέπει την προπόνηση χωρίς την παρουσία παρτενέρ. Ο Lacoste εισήγαγε και τη νέα, εύχρηστη ρακέτα από χάλυβα, που αντικαθιστούσε τη μέχρι τότε ξύλινη. Η πραγματική επανάσταση, ωστόσο, ήταν το λευκό, κοντομάνικο μπλουζάκι, φτιαγμένο από ελαφρύ πλεκτό ύφασμα, που βοηθούσε στην αποβολή της υγρασίας λόγω της θερμότητας και το οποίο ο ίδιος φορούσε κατά τη διάρκεια του U.S. Open του 1927, όπου και κέρδισε πανηγυρικά. Για το ύφασμα αυτό, που επέτρεπε στο σώμα να αναπνέει, είχε υποχρεωθεί να ταξιδέψει μέχρι το Λονδίνο και να συμβουλευτεί τους περίφημους Αγγλοσάξονες ράφτες.

Πίσω στο Παρίσι, ο Lacoste ήταν αποφασισμένος να εφαρμόσει το σχέδιο, που είχε στο μυαλό του. Απευθύνθηκε στον Andre Gillier, ιδιοκτήτη της τότε μεγαλύτερης και παλαιότερης γαλλικής knitwear βιοτεχνίας και τον έπεισε για την παραγωγή μιας σειράς από λευκά μπλουζάκια με σήμα το «κροκοδειλάκι». Τον Ιούνιο του 1933, η εταιρεία «La Chemise Lacoste» ήταν πραγματικότητα. Σε αυτό το πρώτο petit piquet μπλουζάκι δόθηκε ο κωδικός αριθμός «1212» και έκτοτε αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα προϊόντα της παγκόσμιας μόδας. Η επιθυμία του Lacoste ήταν τα «polo» του να ντύνουν τους αθλητές του τένις, του γκολφ και της ιστιοπλοΐας, αφού θεωρούσε πως το πνεύμα αυτών των σπορ ταυτιζόταν με τις δικές του αξίες.

Στην πραγματικότητα, ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία της μόδας, που το λογότυπο απεικονιζόταν στο ρούχο, αντί να βρίσκεται κρυμμένο στις εσωτερικές ραφές του. Το σλόγκαν που συνόδευε το λανσάρισμά του ήταν απλό και εύγλωττο: «Το πνεύμα Lacoste ».

Η εταιρεία εφάρμοσε μία στρατηγική συνεργασιών με ικανότατους εταίρους και εξειδικευμένους σχεδιαστές, που μοιράζονταν τις ίδιες αξίες με τον ιδρυτή της. Η πραγματική έκρηξη της φίρμας έγινε, όμως, μετά το 1951, όταν εξαπλώθηκε και έξω από τα σύνορα της Γαλλίας. Η Lacoste ήταν πλέον ο εφευρέτης του sportswear, που έβρισκε μιμητές σε όλη την Ευρώπη. Σύντομα το «tennis white» εγκαταλείφθηκε ως αποκλειστικό σχέδιο και προστέθηκε μια σειρά από έντονα χρώματα, που όρισαν το νέο στυλ. Ειδικά στην Αμερική της δεκαετίας του ’70, το μπλουζάκι της Lacoste έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της γκαρνταρόμπας της νέας επιχειρηματικής ελίτ. Ο Bernard Lacoste, ο γιος του René  και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, από το 1964 έως το 2005, έχει πει ότι η ιστορία της Lacoste μπορεί να χωριστεί σε τρεις περιόδους: «Από τη γέννησή της έως τις αρχές του ’60, πρόκειται για μια μάρκα polo. Ανάμεσα στο 1960 και το 1990, για μια μάρκα ρούχων. Από εκεί και ύστερα είναι η έκφραση ενός τρόπου ζωής».

Σε αυτό το σχεδόν αδιαμφισβήτητο γεγονός έχει συντελέσει κυρίως η προσήλωση στην αυθεντικότητα, δεδομένου ότι η παραγωγή καθενός από τα διάσημα polo μπλουζάκια «1212» τηρείται ευλαβικά, μια ιεροτελεστία στην κατασκευή τους δεκαετίες τώρα. Εφαρμόζοντας ένα ιδιότυπο savoir-faire η εταιρεία μέσω των συνεργατών της θα προμηθευτεί (αποκλειστικά από Pima cotton) βαμβακερά υφάσματα από την Αίγυπτο, τις Η.Π.Α. και το Περού, από τα οποία θα χρειαστούν 75 κιλά για κάθε κιλό επεξεργασμένου τελικού προϊόντος. Η κυψελοειδής διάταξη των ινών βαµβακιού επιτρέπει στην πρώτη ύλη να διατηρεί την ανάλαφρη υφή της και στο δέρμα να αναπνέει καλύτερα στις υψηλές θερμοκρασίες, ενώ η ανθεκτικότητα και η υψηλή ποιότητα του ρούχου διασφαλίζονταν από µια µικρή αλλά σηµαντική λεπτοµέρεια: για ένα µπλουζάκι χρειάζονται 20 χιλιόµετρα βαµβακερής κλωστής. Οι 65 χρωματικές αποχρώσεις του περνούν από μία τελευταία «εμβάπτιση», ώστε να διατηρούν αψεγάδιαστη την ποιότητα και την ανθεκτικότητά τους στο χρόνο, ενώ τα σεντεφένια κουμπιά συμπληρώνουν μια εκλεπτυσμένη εκδοχή της πολυτέλειας.

Σήμερα, η γκάμα των προϊόντων της Lacoste περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα, από ρούχα και παπούτσια έως γυαλιά και αρώματα, όλα «υπογεγραμμένα» με το πράσινο «κροκοδειλάκι», ένα σύμβολο σχεδόν μυστικιστικό, τη γοητεία του οποίου δεν μπορούσε να ερμηνεύσει ούτε ο ίδιος ο «πατέρας» του.

Για κάποιους το polo μπλουζάκι εφευρέθηκε από τους παίκτες του αθλήματος <<pulu>> (όπου αναβάτες αλόγων χτυπούν με μακριές σφύρες μια μπάλα) στην Ινδία του 19ου αιώνα. Σύντομα διαδόθηκε και στη Δύση. Ο Lacoste πρόσεξε το μπλουζάκι για πρώτη φορά το 1926, καθώς έπαιζε στη διοργάνωση US Open στη Νέα Υόρκη.

Την ίδια περίοδο, ο Lacoste αποκαλούταν «κροκόδειλος» από τους οπαδούς του και τα μέσα, για λόγους που δεν έχουν ξεκαθαριστεί ακόμη. Κάποιοι λένε πως ονομάστηκε έτσι χάρη στην τόλμη του στο τένις, εξ’ αιτίας του σχήματος της μύτης του ή λόγω ενός στοιχήματος (όπου είχε στοιχηματίσει έναντι μιας βαλίτσας από δέρμα αλιγάτορα, που εν τέλει ήταν κροκοδείλου).

Όπως και να’ χει, ο Lacoste όχι μόνο υιοθέτησε το προσωνύμιο, αλλά έβαλε να ράψουν και την εικόνα ενός κροκόδειλου στο μπλουζάκι του,

καθιστώντας το ερπετό προσωπικό του λογότυπο. Όταν αποσύρθηκε από το τένις στις αρχές του ’30, ίδρυσε την εταιρεία La Chemise Lacoste με το φίλο του Andre Gillier, τον πρόεδρο της μεγαλύτερης εταιρείας πλεκτών της Γαλλίας, για να παράγει και να πουλά μπλουζάκια με τον κροκόδειλο ραμμένο επάνω τους.

Το μπλουζάκι τέννις Lacoste βρέθηκε στα ράφια της αμερικανικής αγοράς το 1952, αποκαλούμενο «το σύμβολο του κύρους του άξιου αθλητή». Η εταιρεία συνεργάστηκε με την εταιρεία ρούχων Izod, ενώ διαφημίστηκε δυναμικά με διασημότητες, όπως ο Κένεντι, ο Αϊζενχάουερ και ο Κρόσμπι να εικονίζονται φορώντας το «κροκοδειλάκι». Έκτοτε, τα μπλουζάκια καθιερώθηκαν στη συνείδηση του κοινού. Με το πέρασμα του χρόνου, το μπλουζάκι και το χαρακτηριστικό του σχέδιο ενέπνευσε πολλούς θαυμαστές και μιμητές. Οι σχεδιαστές από διάφορες κατηγορίες ρούχων άρχισαν να ράβουν σχέδια ζώων πάνω στα polo των εταιρειών τους: άλογο (Ralph Lauren), ψάρι (Tommy Bahama), αετός (American Eagle), ακόμα και τον ίδιο τον κροκόδειλο!

Η κινέζικη εταιρεία, Crocodile Garments, βρισκόταν σε υπερδεκαετή διαμάχη με τη Lacoste για τα δικαιώματα χρήσης του κροκόδειλου, ώσπου το 2003 οι Κινέζοι δέχτηκαν να αλλάξουν το λογότυπό τους. Σύμφωνα με το CNN, ο συμβιβασμός των εταιρειών έγραφε πως η Crocodile Garments θα είχε «έναν κροκόδειλο με ουρά που ανορθώνεται κάθετα και με δέρμα από περισσότερα λέπια. Επίσης, θα έχει μεγαλύτερα μάτια».

Ο Lacoste, που πέθανε το 1996, δεν είδε μόνο πολλούς μιμητές, που έραψαν εικόνες ζώων στα polo, αλλά ήταν και κοινωνός της επανάστασης της μόδας, που έλαβε χώρα στα γήπεδα τέννις: από τα λευκά, μακριά ρούχα του τέννις έως τα πάρα πολύ κοντά σορτς!

Πώς συνδέθηκε όμως το παιχνίδι πόλο με το μπλουζάκι polo και την φίρμα Lacoste με σήμα τον κροκόδειλο? 2.500 χρόνια έχουν περάσει από τότε, που οι ευγενείς της Περσίας επινόησαν το πόλο. Ήταν πάνω στα άλογά τους και χτυπούσαν με ένα μπαστούνι μια ξύλινη μπάλα, που στα Θιβετιανά ονομαζόταν «pulu». Τα χρόνια πέρασαν, αλλά το σπορ δεν ξεχάστηκε. Το είδαν οι άνδρες του αποικιακού βρετανικού στρατού και έτσι άρχισαν να παίζουν κι αυτοί με τις στολές τους κάτω από τον καυτό ήλιο. Άρχισαν να ψάχνουν την κατάλληλη αμφίεση, ώσπου κατέληξαν στα λευκά μπλουζάκια με γιακάδες. Αρκετά χρόνια αργότερα, τα παλιά φανελένια πουκάμισα αντικαταστάθηκαν, οι γιακάδες έγιναν γυριστοί και τα κουμπιά έφταναν μερικά εκατοστά κάτω από το γιακά. Ο Γάλλος τενίστας René Lacoste, εφτά φορές πρωταθλητής στο Grand Slam του Wimbledon, ήξερε ακριβώς τι θα ήθελε να αλλάξει, για να γίνει η ενδυμασία των παικτών του τένις καλύτερη και πιο λειτουργική. Σχεδίασε λοιπόν ένα μπλουζάκι βασισμένο στο design του polo, με κοντά μανίκια και μικρότερο γιακά. Με αυτό εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1926. Ο Lacoste ανέθεσε σε ένα καλλιτέχνη να ζωγραφίσει έναν κροκόδειλο στην μπλούζα, που σχεδίασε, στο μέρος της καρδιάς τιμώντας με αυτόν τον τρόπο το ψευδώνυμο, που του είχε δώσει ο κόσμος. Το μπλουζάκι του Lacoste έγινε σύντομα το αγαπημένο όλων των παικτών του τένις. Γιατί κατ’ αρχάς ήταν “πικέ”, κατασκευασμένο δηλαδή από βαμβάκι, πλεγμένο έτσι ώστε να αφήνει τρυπούλες, για να αναπνέει το δέρμα. Γιατί ο γιακάς του σηκωνόταν εύκολα προς τα πάνω, μπλοκάροντας τον ήλιο, που τους έκαιγε το σβέρκο και γιατί ο καθένας μπορούσε να το φοράει, όσο χαλαρά ή σφικτά ήθελε χάρη στα τρία κουμπιά του γιακά του. Αρκετά χρόνια αργότερα, ο Ralph Lauren, ένας πανέξυπνος Αμερικανός σχεδιαστής, εμπορευματοποιούσε όλο το <<πρέπει>> ντύσιμο που άρεσε τόσο στους σπουδαστές των πανεπιστημίων της Iby League, διαλέγοντας μάλιστα για την πιο οικονομική του σειρά ρούχων το όνομα Polo. Τα polo μπλουζάκια με τον παίχτη του Polo ραμμένο στο σημείο της καρδιάς, έκαναν πολλούς όψιμους λάτρεις τους την δεκαετία του ’70 και του ’80 να νομίζουν ότι το όνομα ήταν επινόηση του Ralph Lauren. Όχι όμως. Ήταν επινόηση κάποιων Θιβετιανών χιλιάδες χρόνια πριν και θα έμενε απλά ένα παιχνίδι για λίγους, αν δεν το μαζικοποιούσε στην μορφή μιας καθημερινής μπλούζας ο σπουδαίος Rene Lacoste.

Το άρθρο γράφτηκε για το blog του momandme.gr και αποτελεί πνευματικό δικαίωμα. Απαγορεύεται η αναδημοσίευσή του χωρίς την έγγραφη άδεια της επιχείρησης. https://momandme.gr/

Πηγές:

Επίσημα στοιχεία από την εταιρεία La Chemise Lacoste

https://el.m.wikipedia.org/wiki/Ρενέ_Λακόστ

https://www.mixanitouxronou.gr/lakost-o-tenistas-pou-egine-schediastis-modas-giati-ton-apokalousan-krokodilo/

https://www.newsbeast.gr/world/arthro/550112/i-istoria-tou-pio-gnostou-krokodeilou

https://www.madamefigaro.gr/good-life/retro-stories/110044/rene-lacoste-h-istoria-tou-pio-gnostou-krokodeilou

Αφήστε μια απάντηση