Φυσικοθεραπευτικές συμβουλές κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης

Ο τρόπος που στέκεστε μπορεί να παίζει πολύ σημαντικό ρόλο κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης. Προσπαθήστε να μην υιοθετείτε την ίδια θέση/στάση για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

ΣΩΣΤΗ ΟΡΘΙΑ ΣΤΑΣΗ: ο αυχένας θα πρέπει να είναι σε τέτοια θέση ώστε τα αυτιά να είναι παράλληλα και στην ίδια ευθεία με τους ώμους. Οι ώμοι θα πρέπει να βρίσκονται κατεβασμένοι και να είναι ελαφρώς προς τα πίσω (σα να θέλω να ενώσω τις ωμοπλάτες μου) και στην ίδια ευθεία με τον κορμό, ενώ ο υπόλοιπος κορμός θα πρέπει να βρίσκεται σε μια νοητή ευθεία με τη λεκάνη σε ελαφρά οπίσθια κλίση η οποία απαιτεί σύσπαση των κοιλιακών. Τα γόνατα θα πρέπει να είναι ελαφρώς λυγισμένα και το άνοιγμα των ποδιών θα πρέπει να στην ίδια ευθεία με τους ώμους. Αποφύγετε να φοράτε τακούνια, προτιμήστε ένα χαμηλό παπούτσι χωρίς τακούνι και ιδανικότερα ένα ζευγάρι αθλητικά.

ΚΑΘΙΣΤΗ ΘΕΣΗ: όταν κάθεστε η λεκάνη σας θα πρέπει να βρίσκεται στο ίδιο ύψος ή ακόμα καλύτερα πιο ψηλά σε σχέση με τα γόνατα σας. Επίσης καλό θα ήταν να κάθεστε όσο πιο πίσω μπορείτε στην καρέκλα ώστε να υπάρχει καλύτερη στήριξη της πλάτης σας.
Εάν εργάζεστε σε γραφείο, η οθόνη του υπολογιστή σας θα πρέπει να τοποθετηθεί στο ίδιο επίπεδο με το βλέμμα σας. Το πληκτρολόγιό σας θα πρέπει να είναι σε τέτοιο ύψος ώστε να μην χρειάζεται να ανυψώνετε τους ώμους σας. Προσπαθήστε να σηκώνεστε από την καρέκλα σας ανά τακτά χρονικά διαστήματα καθώς επίσης να αποφεύγετε να κάθεστε σε σκληρές επιφάνειες.

Εάν κάθεστε σε καναπέ/πολυθρόνα προσπαθείστε να μην υιοθετείτε καμπτικά πρότυπα. Χρησιμοποιήστε μαξιλάρια για καλύτερη υποστήριξη της πλάτης καθώς μην ξεχνάτε πως και τα γόνατα δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν το ύψος των ισχίων.
Επίσης όταν μπαινοβγαίνετε στο αυτοκίνητο προσπαθήστε να μην έχετε τα πόδια σας σε μεγάλη απόσταση το ένα με το άλλο, χρησιμοποιήστε μια πλαστική σακούλα για να σας βοηθάει στην περιστροφή.

ΚΑΤΑΚΛΙΣΗ: αποφύγετε να ξαπλώνετε για αρκετή ώρα ανάσκελα. Ίσως να είναι καλύτερα να ξαπλώνετε στο πλάι με ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατα σας. Εάν πονάτε, όταν ξαπλώνετε, στο πλαϊνό μέρος του ισχίου, τοποθετείστε ένα μαλακό υπόστρωμα κάτω από την περιοχή.

ΕΓΕΡΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ: ελάτε στο πλάι, αφήνοντας τα πόδια σας να κρεμάσουν εκτός κρεβατιού, ταυτόχρονα δώστε ώθηση με τον ώμο σας και τον αγκώνα σας ώστε να έρθετε σε καθιστή θέση. Για να ξαπλώσετε αρκεί να κάνετε ακριβώς το αντίθετο.

Αγγουράκης Μανώλης, PT, MSc.
Δρ. Γεώργιος Γεωργούδης, Καθηγητής, Τμήμα Φυσικοθεραπείας Διευθυντής Εργαστηρίου Μυοσκελετικής Φυσικοθεραπείας Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

https://physiopain.gr/
Facebook : physiopain

Το άρθρο γράφτηκε για το blog του momandme.gr , αποτελεί πνευματικό δικαίωμα και απαγορεύεται η αναδημοσίευση του χωρίς την έγγραφη άδεια του αρθρογράφου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *